Actieonderzoek Thetford

De afgelopen maanden heb ik als onderzoeker een opdracht gemaakt voor Thetford B.V.

De doelstelling van Thetford B.V. is om meer inzicht te krijgen in haar product portfolio, en de mediawaarde die Thetford genereert. Hiervoor is een PR-platform aangeschaft om de doelstelling te kunnen behalen.

Wat gebleken is tijdens het actieonderzoek is dat er veel inconsistente resultaten komen uit het PR-platform. Dit heeft ertoe geleden dat Thetford en de provider regelmatig in gesprek zijn gegaan over de functionaliteit. Vanwege de belemmeringen, heeft het onderzoek tegen het einde zich meer gefocust op het overzicht, dan de data in het overzicht.

De uiteindelijke conclusie is dat het PR-platform wat is aangeschaft door Thetford, niet voldoende biedt om de doelstelling te kunnen meten. Verder is een doelstelling zoals mediawaarde nog lastig te meten met de huidige AI-functionaliteiten. Dit heeft ook invloed op de doelstelling van Thetford, die genereerde mediawaarde graag mee had genomen als KPI.

Indien Thetford de samenwerking me het PR-platform stopt, is de meerwaarde van dit onderzoek met name dat Thetford in vervolg naar elementen kan refereren uit het ideale overzicht. Op basis van dit overzicht kan een keuze gemaakt worden voor een nieuw PR-platform. In het advies is ook een lijst aan nieuwe PR-platformen meegenomen.

Benieuwd naar het hele verhaal? Op de documentatie pagina kan je het volledige onderzoeksrapport downloaden.